29 Mart 2011 Salı

Krem Şantili Kurabiye-Kıymalı Mercimekli Börek ve Rulo Muhallebi


Israrla denemenizi öneriyorum bu kurabiyeleri.

Malzemeler:
  • 1 paket krem şanti (toz)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2-2,5 su bardağı un
  • Yarım şişe Dr.Oetker limon aroması
Yapılışı:
  • Bütün malzemeyi karıştırma kabına alın ve yoğurun.
  • Ceviz büyüklüğünde yuvarlayın ve fırında çok hafif pembeleşene kadar pişirin.
  • Dikkat hemen pişiyor.
  • Soğuyan kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpiştirin.





Kıymalı Yeşil Mercimekli Galeta unlu Börek.

Malzemeler:
  • 24 adet üçgen kesilmiş yufka (3 yufka)
  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 kuru soğan
  • Tuz,karabiber,pul biber
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağ
  • 150 gr kıyma
Bulamak için:
  • 2 yumurta
  • Galeta unu
Arasına sürmek için:
  • Sıvı yağ
Yapılışı:
  • Kuru soğanı yemeklik doğrayın ve zeytin yağ ile kavurun.
  • Kıymayı ekleyin kavurun.
  • Haşlanmış yeşil mercimek ve baharatları ekleyin karıştırın.Ilınmaya bırakın.
  • Yufkaları tek tek tezgahın üzerine alın ve 1 kaşık sıvı yağ gezdirin.
  • Kıymalı karışımdan koyun ve rulo sarın.
  • 2 yumurtayı iyice çırpın.
  • Börekleri önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayın.
  • Fırında kızarana kadar pişirin.


Krem şantili rulo muhallebi.

Malzemeler:
  • 1 kilo süt
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket damla sakızı aromalı vanilin
  • 2 yemek kaşığı tere yağ
Dış mantosu için:
  • Robottan geçirilmiş kek kırıntıları
Ara kreması:
  • 1 paket krem şanti
  • 1 çay bardağı süt
Yapılışı:
  • Süt,un ve şekeri iyice karıştırın.
  • Ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.
  • 2 yemek kaşığı tere yağ ekleyin eriyene kadar karıştırın.
  • Ocaktan indirin ve 1 paket damla sakızı aromalı vanilin ekleyin karıştırın.
  • Büyük boy dikdörtgen tepsiyi sudan geçirin.Kek kırıntılarını bolca tepsinin altına serpiştirin.
  • Tatlıyı düzgün bir şekilde dökün.
  • Buzdolabında 5-6 saat dinlendirin.
  • Krem şantiyi süt ile hazırlayın.Tatlı dinlendikten sonra krem şantiyi her tarafına gelecek şekilde sürün.
  • Uzun şeritler kesin ve rulo sarın.





28 yorum :

  1. Hepsi çok güzel hepsi birbirinden nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık olsun

    kurabiyeyi denicem en kısa zamanda

    YanıtlaSil
  3. Krema Şantili kurabiyeyi mutlaka yapacağım. Çok seviliyor gerçekten.
    Tariflerin hepsi harika.

    Bu saatte olmadı ama:))))

    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık arkadaşım 3 tarifin de harika özellikle böreklerin nefis görünüyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. hepsi birbirinden harika olmuss özellikle mercimekli börege bayılırım..ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. selam Baharcığım
    bende şimdi mutfakdan geldim tahin helvalı kurabiyeler yaptım nefis oldu:)
    Sende de görünce kurabiyeyi gülümsedim elimde kurabiye karşımda kurabiye:)))
    Kremşantili kurabiyeleri bu aralar çok görür oldum denemesem çatlarım ama önce bunlar yensin sonra
    minik rulo muhallebine de bayıldım nefis birşey sanırım ıspanaklı kek kırıntısı kullanmışsın üzerinin mantosuna
    eline sağlık canım afiyetle

    YanıtlaSil
  7. günüme hazır tarifler çokta güzel görünüyorlar yardımın için teşekkürler ellerine sağlık canım salıcakla kal

    YanıtlaSil
  8. Selam
    Krem santı artık pek cok yerde kullanılabılıyor,tarıf degısık geldı gorontulerıde harıka ,ellerıne saglık deneyecegım.

    YanıtlaSil
  9. Baharcım günaydın hepsi harika elleri
    ne sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. Bahar'ım,Sabah sabah bu ne güzellikler yani, Ellerine sağlık.


    sevgiler;

    YanıtlaSil
  11. canım hepsi birbirinden enfess olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. hangisine bakacağımı şaşırdım canım benim.hepsi harika olmuş ama kurabiye tabağı benim olsun.süper olur valla.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  13. Kurabiye kesin denenecek ama elimde limon aroması yok , en yakın yer 50 km uzaklıkta :(( olmasa da olur gibi di mi ???

    YanıtlaSil
  14. hepsi birbirinden harika duruyor. mercimekli böreği zaten çok severim ama o ruloyu özellikle ilgimi çekti, krem şanti ile aram olmasa bile başka bir formülle denemek isterim. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. canım ellerine sağlık .. çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  16. Canım üçüde birbirinden güzel lezzetler bunlar.
    Hepsini istiyorum hepsini..
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  17. Hepsi de harika görünüyor, maşallah bu ne hamaratlık :)

    YanıtlaSil
  18. Bahar hepsi birbirinden güzel olmuş ama kurabiyeyi mutlaka deneyeceğim
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  19. Hepsi gerçekten nefis Baharcım, hem kolay, hem rahatlıkla denenebilir. İlk iş kurabiyeyi deneyeceğim kısmetse..Eline sağlık kardeşim..

    YanıtlaSil
  20. Sayfana ne zaman baksam hep olsa da yesem hallerindeyim, hepsi birbirinden lezzetli görünüyor, ellerine, emeklerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. off ne diyim simdi ben:((su gunlerde galeta unlu borekleri fena canim cekiyor.Bahar oldurdun benii:(

    Ellerine saglik canim.

    Gulenay

    YanıtlaSil
  22. hepsi nefis görünüyor ama ıspanaklı rulo ye beni diyor mükemmel...maşallah canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  23. Krem şantili kurabiyenin popülaritesi giderek artıyor =) İyi ki de denemişim. Sizin de elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. krem şantili kurabiyeyei yaptım. un çok geldi hamuru toparlamakta zorlandım. ayrıca çok tatsız oldu. neyi eksik yaptım acaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba un miktarı tam geliyor çok güzel sorunsuz bir kurabiyedir bu.Üzerine pudra şekeri eklebilirsiniz ama şeker miktarı da iyi.
      sevgiler

      Sil
  25. Ben de hamuru zor toparladım,biraz yağ ekledim :) bir de fırın sıcaklığını ayarlayamadım,nedense düşük sıcaklıkta pişmesi gerektiğini düşündüm,kurabiyeler kendilerini biraz saldı :( Sonra hatırladım ki un kurabiyeleri yüksek sıcaklıkta pişer. Ee kurabiye özürlüsü olarak kurabiye yapmayı de cafeportakalla öğreniyoruz. Var mı başka bu kadar çok kurabiye çeşiti olan blog. Elinize sağlık Bahar hanım. Kurabiye yapmayı sizinle sevdim.

    YanıtlaSil
  26. Meraba bu kurabiyeyi denem istiyorum simdi cvb yazi.seker koymuyogmuyuz?ve kac dakikada bisrr?

    YanıtlaSil
  27. Bu kurabiyenin içinde hiç şeker yokmu?

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.