3 Nisan 2011 Pazar

Kıymalı İglo Milföy ve Kıymalı Enginar Dolma



Dondurucuda mutlaka bulunması gereken bir şey bence.Sıra dışı bir lezzeti var İglo Milföyün.Çok marka denemişimdir milföy hamuru olarak, ama samimi olarak söylemem gerekirse İglo bir harika...Özellikle tuz oranı diğer marka milföy hamurlarından daha az geldi bana hissedilmiyor böylelikle tatlılarda da çok rahat kullanabileceğiniz bir hamur.Süper kabarıyor bunu söylemeden de geçemeyeceğim:)

Malzemeler:

  • 5 adet İglo Milföy Hamuru
  • 5 yemek kaşığı kıyma
  • 1 kuru soğan
  • Tuz,karabiber,pul biber,taze kekik
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağ
Yapılışı:
  • Kuru soğanı zeytin yağ ile kavurun.
  • Kıymayı ekleyin kavurun.
  • Baharatları ilave edin ve ılınması için biraz bekletin.
  • İglo Milföy hamurlarını tezgaha çıkarın.
  • Kıvama gelen milföy hamurlarını biraz genişletin.
  • Kıymalı iç harç koyun ve rulo sarın.
  • Kenarlarını iyice bastırın.180 derece fırında kızarana kadar pişirin.
  • Sıcak sıcak servis edin.





Kıymalı Enginar Dolma annemden yaparken ölçü kullanmadığı için tam tarifini yazamıyorum.Zaten dolma yaparken ölçü kullanmak biraz zor oluyor:)

Malzemeler:

  • Enginar
  • Kuru soğan
  • Domates
  • Taze soğan
  • Maydanoz,dereotu
  • Pirinç
  • Tuz,karabiber,pul biber,nane,tuzot
  • Salça,zeytin yağ
  • Kıyma
Yapılışı:
  • Enginarların yapraklarını elinizle esnetin.Bol su ile yıkayın.
  • Bütün malzemeleri karıştırın enginarların içini hazırlayın.
  • Enginarların yapraklarını ve ortasını doldurun.Tencereye koyun.
  • Suyunu ilave edin ve enginarları pişirin.


14 yorum :

  1. ENGİNARI ÇOK ÇOK SEVİYORUM NEDENSE PEK YAPMIYORUM BLOGLARIN EN IYI YONU BIZE BISEYLERI HATIRLATMASI HERHALE TESEKKURLER ELINIZE SGALIK

    YanıtlaSil
  2. enginarların içi temizlemeden mi doldurdunuz merak ettim?en sevdiğim yemek ellerinize sağlık biz şeklini biraz değişik yapıyoruz ama sizinki daha güzel göründü gözüme ,inş öyle denerim.sevgiler

    YanıtlaSil
  3. canım lezzetlerin süpper görünüyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık 2 lezzetin de harika ben enginar dolmasına bayılırım İzmirliler böyle yapraklarıyla yapmayı çok sever sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. iç kısmında bulunan dikenimsi tüyler kalıyormu yada körpe enginarda farketmiyormu...
    eline sağlık benimde denemek istediğim bir tarif:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. dolmanın görüntüsüne bayıldım eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  7. enginarın tam zamanı bol bol tüketmek lazım bende bu şekilde çok seviyorum ellerine sağlık canım ikiside çok nefis görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  8. İGLO Milföylü tarifin muhteşem olmuş Baharcım. İçerisinde kullanılan yağ 1. sınıf olduğu içinde hem sağlıklı ve hemde bu yüzden çok kabarıyor. Ellerine sağlık...
    Bahar mevsimini çok seviyorum. Çünkü enginarlar pazara geliyor:))
    İzmir' e geldiğimde mutlaka alacağım:)
    Tarifinin linkini aldım...
    Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  9. daha önce hiç enginaar dolması görmedimde yemedimde ama görüntüye bayıldım acaba yapsam çocuklar yermiki diye düşünüyorum...?

    YanıtlaSil
  10. sanki çiçek açmış gibi görünüyor enginar canım.harika olmuş.ellerine sağlık .öpüyorum.

    YanıtlaSil
  11. İgloyu denemedim ama bir deneyeim. Kıymalı enginarı bizde çok severek yiyiyoruz . Hele ki sıyırması bir harika
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle Iglo milföy harika, sonra da yaptıkların harika:) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. İkisi de birbirinden nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.