11 Ağustos 2011 Perşembe

Kabak Sıyırma



Sevgili Serap ablanın blogunda gördüğümden beri aklımdaydı denemek,ama o kadar denenecek tarif var ki bir türlü sıra gelmiyordu.

Ramazan olmasından sebep iftara güzel gideceğini düşünerek denedim.Sakız kabağından yapılan bir Girit yemeği.Lezzeti çok hafif enginarı andırıyor denemenizi öneririm.


Malzemeler:
  • 6 adet sakız kabak
  • 1 limon suyu
  • 1 tutam pirinç
  • 1 adet kuru soğan
  • 4,5 diş sarımsak
  • Zeytinyağ
  • Tuz,toz şeker
  • Dere otu


Yapılışı:
  • Kabakların tepelerini kesin,kabuklarını soyun.
  • Sıyırma bıçağı ile kabakların çekirdek kısımlarına gelene kadar kabakları sıyırın.
  • Çekirdek kısmına gelince kenara ayırın o kısım kullanılmıyor.
  • Karnıyarık tenceresini ocağa alın zeytin yağ ekleyin.
  • Kuru soğanı yemeklik doğrayın sarımsağı ilave edin.
  • Sıyırdığınız kabakları,limon suyunu,tuz ve toz şekeri ekleyin.
  • Bir tutam pirinç ilave ettikten sonra kısık ateşte suyunu salıp çekene kadar pişirin.
  • Ocaktan indirmeden önce dere otu ekleyerek servis edin.
  • İsteğe bağlı yoğurt ile servis edebilirsiniz.


Keramika ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.

15 yorum :

  1. Çok hafif hoş bir yemek. Ben de beğendim.

    YanıtlaSil
  2. Ben de bu yemeği hep yapmak istiyorum daha denemedim canım ellerine sağlık çok lezzetl görünüyor sevgiler ayrıca dondurmalı pastan da harika olmuş canım.

    YanıtlaSil
  3. değişik olmuş denemeli ellerine sağlık canım afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. değişik bir tarif denemek gerekiyor en kısa zamanda ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Bu isimle hiç duymamıştım.Tarif çok hoşuma gitti.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. kabağın her şeklini her çeşidini severim. Bu da değişik olmuş. Mutlaka deneyeceğim Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  7. canım ellerine sağlık çok nefis olmuş afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  8. ben de çok severim kabaklı yemekleri, ilk defa duydum bunu. ilk fırsatta denemek isterim. ellerine sağlık. Hayırlı Ramazanlar bu arada

    YanıtlaSil
  9. Ben de normal zeytinyağlı kabak yaptıktan sonra hep sıyırmayı denemek istediğim aklıma gelir ama işişden geçmiş olur:)))

    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. elinize sağlık olsun

    hafif olur denemek lazım

    YanıtlaSil
  11. Güzel bir yemek gerçekten Girit yemeği deyince hemen sağlıklı lezzetler akla geliyor ellerine sağlık Baharcığım sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. merhaba
    sitenizi yeni gordum cok hos bir site elinize saglik bundan sonra takipteyim.

    YanıtlaSil
  13. yaptım yedik harika aynı şekerpare gibi takibinizdeyiz. bloğumda da sizden bahsettim görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  14. Deneyip beğendiğine sevindim Baharcım..Ellerine sağlık ve afiyetler olsun, sağol canım..

    YanıtlaSil
  15. şuan ocağın üzerine pişiyor baharcım...ellerine sağlık nasıl nefis bir kokusu var anlatamam...keşke daha önce deneseydim..paylaşımın için çok sağol arkadaşım.çok öpüyorum canım.sevgiler...

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.