20 Kasım 2012 Salı

Galeta Unlu Poğaça



Yine arayı biraz açtım galiba.Her güne bir tarif vermekten o güzel yorumlardan o kadar mutlu oluyorum ki anlatamam.Ama işte bazen her şey istenilen şekilde olmuyor.

Aklımdaki şeyleri hayata geçirmek epey bir zaman alıyor.Vakit istiyor.Günler yetmiyor.Tek çocukla da olsa bazen daha fazla zaman istiyorum.Her şeyi doyasıya yapmak için.

Her zaman mayalı tarifleri severek yapmışımdır ve tercih etmişimdir.Kabartma tozu kullanılan hamur işleri aynı gün tüketilmesi gerektiği için her halde.Tabi lezzet olarak ikisinin de ayrı lezzetleri var kıyaslayamam.

Bu poğaçayı geçenlerde şeker mi şeker bir teyzemin ellerinden yedim.Şükran teyzem hem hamarat hemde çok tatlı dilli bir insan.O kadar hoşuma gitti ki hemen tarifini isteyerek sizlerle paylaşmak için hazırladım.

Umarım siz de benim sevdiğim kadar seversiniz.

Not:Hediye çekilişi için kazanan takipçim henüz bilgilerini göndermedi.Çekilişi tekrar yapmam gerekiyor eğer bir gün daha bana ulaşmaz ise.

Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ (normal çay bardağı)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 2 paket kabartma tozu
  • 125 gr yumuşak margarin yada tere yağ
  • 2,5-3 su bardağı un
İç malzemesini dilediğiniz şekilde hazırlayabilirsiniz.Patatesli özellikle nefis oluyor.

İç malzemesi:
  • Lor peyniri ve maydanoz
Bulamak için:Galeta unu



Yapılışı:
  • Margarin,sıvı yağ ve yoğurt derin bir kaba alın.
  • Yumurtayı ekleyin elinizle karıştırın.
  • Tuz ve toz şeker ilave edin.
  • Sirkeyi ekleyin.
  • Yavaş yavaş un ilavesi ile 2 paket kabartma tozunu ekleyerek hamuru hazırlayın.
  • Yumuşak bir hamur olmalı.
  • 20 adet beze hazırlayın.
  • İç malzemesinden koyun ve yuvarlayın.
  • Galeta ununa bulayın ve tepsiye dizin.
  • 180 derece fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirin.

24 yorum :

  1. bu aralar galete unlu ve börek çok moda oldu...
    artık benimde denemem şart oldu :))
    çok güzel görünüyor...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet böreğini çok önceden yapan biri olarak tavsiye ediyorum
      sevgiler

      Sil
  2. eline sağlık canım
    nefis gözüküyor

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık nefis görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  4. çok sevdiğim bir poğaçadır ananem yapar bayılırım:))) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık canım çok severim olsada yesek :))

    YanıtlaSil
  6. Baharcığım bende yapıp paylaşmıştım nefis oluyor gerçekten ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. bu tuzlular çok güzel oluyor elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Baştaki yazınızda kabartma tozlu tariflerin aynı gün tüketilmesi lazım demişsiniz bu aslında mayalılar için geçerli değilmi?Yoksa benmi yanlış anladım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mayalı poğaçalar daha yumuşak olduğu için soğuduktan sonrada çok fazla lezzetinden eksilme olmuyor ama kabartma tozlu olanlar soğudumu ilk sıcaklığı gibi değil
      sevgiler

      Sil
  9. Blogumu ilk açtığım sene yapmıştım. bir dahada yapmadım. Ama tadı çok güzel bilirim. Ellerine sağlık baharım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hilalim teşekkürler canım seninde ellerine sağlık
      sevgiler

      Sil
  10. denemek lazım çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  11. ben de bu şekilde poğaçayı çok seviyorum
    galeta unu hem şekil hem de tat olarak güzellik katıyor
    eline sağlık arkadaşım sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Ben de yan komşumda yemiştim bunu, gerçekten nefis oluyor. O da patatesli yapmıştı hatta.. İçine kıyma-ceviz ikilisi konsa içli köfte gibi olur vallahi :) Ellerine sağlık Baharcım..

    YanıtlaSil
  13. bu güzel görüntünün cazibesine dayanamayıp dün eve gider gitmez denedim ve sonuç mükemmel oldu. Sabah kahvaltısı için iş yerine getirdim kalanları ve en kısa sürede yeniden yapıp getirmem için yoğun ısırar var =))
    ellerinize sağlık ve bu güzel tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.