6 Ocak 2013 Pazar

Revani (Klasik)



Neredeyse 6-7 yıldır yaptığım,eşimin en sevdiği tatlı.

O kadar değişik tatlı,kek,kurabiye bile yapılsa evimizde eşimin tadına dahi bakmadığı çoktur.Onun sevdiği bir kaç şey dışında onu pek de ilgilendirmez mutfaktan gelen kokular.Ben ise aynı şeyleri her zaman yemekten sıkılan ve sürekli değişiklik arayan biriyim.

Ve yemekten oldukça mutlu olan biri.
Hem hazırlamak hem yemek bir insanı ancak bu kadar mutlu edebilir.
Ve insanın en sevdiği şeyi yemesi kadar keyif verici bir şey de olamaz.
Elif'in patates kızartması yerken ki halinden biliyorum.:)

Miskin miskin geçen bir pazar gününü tatlı bir tarif ile bağlayarak güzel bir haftaya merhaba diyelim inşallah.
Merak edenler için ehliyet sınavını geçmiş bulunmaktayım,yarın itibari ile 2 hafta direksiyon dersi alıp Allah'ın izni ile kendimi trafikte görmeyi arzulamaktayım.(İnşallah)

Mutlu,keyifli bir hafta olsun herkes için.

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı irmik
  • 3/4 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Şerbeti için:
  • 4 su bardağı toz şeker
  • 4 su bardağı su
  • 1 dilim limon


Yapılışı:
  • Şerbet için su ve toz şekeri tencereye alın.
  • Limonu ekleyin.Kaynamaya bırakın.
  • Kıvamlı bir şerbet olmalı,kaynadıktan sonra kısık ateşte kıvamını almasını sağlayın.
  • Yumurta ve toz şekeri mikser ile çırpın.
  • Yoğurt ve sıvı yağ ekleyin çırpmaya devam edin.
  • İrmik,un,vanilya,kabartma tozunu başka bir yerde karıştırın ve karışıma ekleyin.
  • Karıştırın.
  • 28 cm yuvarlak yada dikdörtgen fırın tepsisini yağlayın.
  • Karışımı boşaltın.
  • Tepsi ölçüsü iyi kabarmış bir Revani için önemli.
  • 160 derece fırında iyice kızarana kadar pişirin.
  • Fırının kapağını açmadan pişirin.
  • Ilık revaniye ılık şerbeti ekleyin.
  • 4-5 saat dinlendirdikten sonra fıstık,ceviz yada hindistan cevizi ile servis edebilirsiniz.


Keramika ürünlerine buradan ulaşabilirsiniz.

19 yorum :

  1. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık bizim evde de çok sevilir ve çok da kolay bir tarif..

    YanıtlaSil
  2. o tabağın bir tanesini ben alabilirmiyim :D

    YanıtlaSil
  3. O bir klasik :) evet, ara ara benimde canım çeker ve yaparım, ellerine sağlık enfes görünüyor.
    Ehliyetin hayırlı olsun, çok heyecan verici bulurum direksiyonda olmayı ve çok keyifli.
    Kazasız belasız, iyi sürüşler ;)

    YanıtlaSil
  4. Kalsik olsada en sedigim lezzet. Eline saglik olsun canim
    super olmus..
    Simdi olsa cayimin yanina bu iki dilim.. :((

    YanıtlaSil
  5. EHLİYETİ ALALI 6 YIL OLDU AMA DAHA BİR KERE BİLE TRAFİĞE ÇIKAMADIM ALDIKTAN SONRA:( İNŞALLAH SENDE BENİM GİBİ OLMAZSIN ELLERİNE SAĞLIK REVANİ HARİKA GÖRÜNÜYOR.

    YanıtlaSil
  6. Süper,görünüyorde ..Bizim evde çok sevilir,erkekler kalsik lezzetleri seviyor malesef..ellerinize sağlık,ugün yapılacak tatlı belli oldu..

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık pek güzel görünüyor.Benimde ancak yılda bir defa sıra gelerek yapabildiğim tatlı;)

    YanıtlaSil
  8. benimde favorimdir yapması da pratik olduğu için kurtarıcı tatlım da oluyor:))
    ellerine sağlık çok güzel olmuş çok güzel kızarmış baharcım

    YanıtlaSil
  9. Çok leziz görünüyor.Ehliyetinizde hayırlı uğurlu olsun:)))

    YanıtlaSil
  10. Harika olmuş bu revani Bahar.. Bugünlerde canım o kadar çok şerbetli tatlı istiyor ki.. Mutlaka yapacağım bu tatlıyı. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. revaniyi çok severim....
    çok hafif olur...
    canım ellerine sağlık........

    YanıtlaSil
  12. Baharcım Revani eşimin vazgeçilmez tatlısıdır ellerine sağlık.Bu arada ehliyetin hayırlı olsun Rabbim kazasız-belasız kullanmayı nasip etsin sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Elinize sağlık.Özellikle,kalabalık misafir grupları için tercih ettiğim,bereketli,sevdiğim bir tatlı.

    YanıtlaSil
  14. Revani bence vazgeçemediğimiz tatlıların başında geliyor, bende çok severim ve şu tabağı alıp yiyesim geldi canım:)
    Ehliyetinde hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız kullan inşallah canım, e artık ıslatırız değil mi:)))

    YanıtlaSil
  15. bayılırım revaniye çok da güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. BEN BU KADAR TARİFİ NASIL YAZAYIM YAV:) NEDEN KOPYALAYAMIYORUZ
    ÇOK GÜZELDE BU KISMI EZİYET
    HÜLYA

    YanıtlaSil
  17. ellerinize sağlık, ama mutfaktaki beceriksizliğimden olsa gerek, bu ölçülerle revaniden çok kurabiyeye benzedi benim yaptığım :)

    YanıtlaSil
  18. merhabalar bugun denedim ben,sabaha kadar beklememe ragmen serbetin hepsini çekmedi hatta serbetini süzdürdüm :(
    sizin yıllardır yağtınıza göre,bennerde sorun yapmış olabilirim acaba,önce şerbeti pişirdim 20 dakka kadar kaynatımm,altını kapatmaya yakın revaniyi fırına verdim bu aradaşerbet yarım saat falanılımış oldu,revan, çıkınca 10 dakkayı gecik beklettim şerbetlemeden,dahamı sıcakken serbetlemeliydim,aklıma başka bişi gelm,yor :( büyük kare borcamda yaptım,ölçüölere tam uydum,revanim kırılgan biryapıya sahip oldu,yardım edin
    zeynep

    YanıtlaSil
  19. Merhaba Zeynep hanım,bu tarifi hiç sıkıntı yaşamadan yaparım ve deneyenlerden ise hiç olumsuz görüş bildiren olmadı,siz nerede hata yaptınız bilemiyorum.Çok mu soğuk döktünüz şerbetini acaba?

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.