17 Ocak 2014 Cuma

Tere Salatası


Salata sağlık demek.

Ekşisi bol olarak her öğün tüketebilirim.Ama en güzel Balığın yanına yakışıyor.Malum yarın hafta sonu Balık yapmayı düşünüyorsanız bu salata tavsiyemdir.

Bu arada 2 çeşit Tere olduğunu biliyorum.Birisi rokaya beziyor geniş yapraklı,diğeri ise maydanoza benziyor.İkisinin de tadını seviyorum.Dilediğiniz çeşidi ile hazırlayabilirsiniz.

Masa örtüsü ve Runner Apolena Home.

Bardaklar ve Salata Kasesi Gürallar Art Craft.

Keyif dolu bir hafta sonu sizlerin olsun.


Malzemeler:

  • 1 demet Tere (maydanoza benzeyen çeşidinden)
  • 1 büyük Havuç
  • 1 Mor Soğan
  • 1 büyük salatalık
  • 1 küçük kase ince kıyılmış Mor Lahana
  • Tuz
  • Yarım limon suyu
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi

Yapılışı:
  • Tereyi yıkayın,kuruduktan sonra iri iri doğrayın.
  • Havucu soyacağın jülyen tarafı ile soyun.
  • Jülyen soyacağınız yoksa rendenin iri tarafı ile de rendeleyebilirsiniz.
  • Salatalığı da aynı şekilde jülyen jülyen soyun.
  • Mor soğanı yarım ay şeklinde doğrayın.
  • Mor lahanayı da ekleyin ve elinizle hafifçe harmanlayın.
  • Tuz,limon suyu,nar ekşisi ve zeytinyağını küçük bir kasede karıştırın.
  • Salatanın üzerine sosunu ekleyin ve bekletmeden servis edin.

7 yorum :

  1. Canım benim salatayamı baksam sofranın zerafetine runner ve bardaklarla uyumuna mı şaşırdım…
    Ellerine ve görseline sağlık diyelim…
    Afiyetler olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Nefis bir salata olmuş..Runnerada bayıldım..İçim açıldı..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Salatayı çok seviyorum, tereyi bol limonla tek başıma bitirebilirim 😊 ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Salatayı çok seviyorum, tereyi bol limonla tek başıma bitirebilirim 😊 ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık hem salata, runner ve bardaklar muhteşem uymuşlar sitenizide çok beğendim sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Örtü-Bardaklar ve Salata...Muhtesem bir uyum... Zarif, cekici, simsicak..Paylasiminiza saglik... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil

Blog hesabi olmayanlar arkadaşlar, yorum yazmak isterseniz:anonim bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz.Adınızı yazmayı unutmayın.
Teşekkürler.